części do myjni

Gdzie się stosuje sprężarki?

części do myjni Sprężarki stosowane są wszędzie tam gdzie potrzebne jest powietrze lub inne gazy pod ciśnieniem. Bardzo często można spotkać te urządzenia w samochodach. Najprostszym przykładem są turbosprężarki pracujące z silnikiem samochodowym. Działają one na zasadzie wykorzystania spalin silnika do napędzania turbiny gazowej połączonej ze sprężarką. Ta sprężarka z kolei dostarcza powietrze do dolotu silnika. Takie rozwiązanie znacznie poprawia efektywność silnika. Oprócz tego sprężarki stosowane są w samochodach ciężarowych do napędzania pneumatycznych układów hamulcowych.

Służą tam do utrzymywania wysokiego ciśnienia umożliwiającego funkcjonowanie hamulców. Kolejnym miejscem związanym z motoryzacją gdzie wykorzystywane są sprężarki są warsztaty samochodowe.

W nich wykorzystywane są kompresory połączone ze zbiornikiem sprężonego powietrza.
Przy pracach mechanicznych są wykorzystywane do napędzania narzędzi pneumatycznych - np.

kluczy udarowych.

Również stosowane są do przedmuchiwania i czyszczenia.

Natomiast w warsztacie lakierniczym sprężarki stosowane są do malowania natryskowego.

Dbaj o swój samochód!

Samochody osobowe, dostawcze czy każdy inny rodzaj pojazdu wymaga usuwania wszelkich zanieczyszczeń nie tylko z zewnątrz, ale i w środku.

Mycie samochodu możemy przeprowadzić nie tylko w pobliżu domu, ale także w myjni samochodowej.

To drugie rozwiązanie z pewnością jest o wiele korzystniejsze dla osób, które nie mają wystarczająco dużej przestrzeni na umycie samochodu.

Warto skorzystać z myjni samochodowej również dlatego, że często możemy trafić tam na bardziej specjalistyczne urządzenia niż te, których używamy na co dzień.

Dzięki nim samochód może być utrzymywany w naprawdę doskonałej czystości.

Domowe mycie samochodu nie zawsze jest tak efektywne, zwłaszcza, gdy nie dysponujemy odpowiednimi preparatami konserwującymi auto i pozwalającymi na skuteczniejsze usunięcie brudu.

silnik widlasty o ośmiu cylindrach

V8 ? silnik widlasty o ośmiu cylindrach umieszczonych w dwóch rzędach w skrzyni korbowej, kąt rozwarcia między nimi wynosi najczęściej 90°, istnieją także konstrukcje o mniejszym rozwarciu.

Wszystkie osiem tłoków przekazuje siłę nacisku na wspólny wał korbowy1.

Niektóre z możliwych kolejności zapłonu dla czterosuwowego silnika V8 to 1-5-4-8-6-3-7-22, 1-5-4-2-6-3-7-8 (Ford), 1-3-7-2-6-5-4-8 (Ford), 1-8-4-3-6-5-7-2 (Chevrolet Small Block i Big Block), 1-8-7-2-6-5-4-3 (Chevrolet LS Engine). W najprostszej postaci są to dwie jednostki R4 dzielące wspólny wał korbowy. Rozwiązanie to dzieli jednak wady mniejszych silników R4 związane z wyważeniem jednostki - wraz ze wzrostem pojemności skokowej wzrastają drgania generowane w związku z siłami drugiego rzędu. Z tego powodu od lat 20.
XX wieku stosuje się bardziej skomplikowane wały korbowe z wykorbieniami o dwóch płaszczyznach (z ang.
crossplane) wyposażone w przeciwciężary.
Dzięki temu motor V8 pracuje płynniej niż V6 będąc tańszym niż V12.
Większość silników V8 stosowanych w sporcie samochodowym wykorzystuje jednak płaski wał korbowy (z ang. flat-plane) co pozwala na szybsze przyspieszanie i efektywniejszą pracę układu wydechowego3. Amerykańskie silniki V8 były używane jako podstawowe jednostki napędowe tzw.

"muscle cars" (Chevrolet Chevelle, Dodge Charger), jednak z powodzeniem są wykorzystywane również w pojazdach użytkowych, np.

typu pick-up.
W Europie silniki V8 są stosowane przez producentów samochodów luksusowych i sportowych: m.in.
Aston Martin, Audi, BMW, Ferrari, Jaguar, Mercedes-Benz, Porsche. Produkcja seryjna silników V8 w USA odbywa się od lat 40. XX wieku do dzisiaj. Większość zbudowana jest pod kątem 90°. Spotykane kąty rozwarcia Najczęściej spotykanym kątem pomiędzy rzędami cylindrów jest 90°. Układ taki sprawia, że silnik cechuje się szeroką i niską budową oraz optymalną charakterystyką zapłonu i generowanych drgań.

Występują jednak także inne kąty rozwarcia.

W silniku Ford/Yamaha V8 zastosowanym w modelu Taurus SHO występuje kąt 60°. Konstrukcja bazuje na jednostce Duratec V6.

Podobnie zbudowane silniki konstrukcji Yamahy stosowane są w samochodach Volvo od 2005 roku.

Dzięki węższej budowie mogą one zostać zamontowane poprzecznie do osi nadwozia.
Do płynnej i równej pracy wymagane było jednak zastosowanie m.in.

wałka wyrównoważającego4.

W 2010 roku General Motors zaprezentowało jednostkę Duramax o pojemności 4,5 l i kącie rozwarcia 72°. Silnik Rover Meteorite powstał na bazie jednostki stosowanej w czołgu Rover Meteor (ta z kolei bazowała na silniku lotniczym Merlin), odziedziczył po niej kąt 60°5.

Spotykano także kąt 45° ? wysokoprężna jednostka 567 stosowana do napędu lokomotyw, czy też w wyścigowym pojeździe Miller z napędem na cztery koła (1932)6. W 1922 roku Lancia wprowadziła silnik V8, w którym kąt rozwarcia cylindrów wynosił zaledwie 14°.

Był on krótszy od odpowiadającego mu pojemnością motoru R6, przy czym węższy od typowej jednostki V8.

Dzięki zwartej budowie i rozrządzie typu OHC silniki te były lżejsze i mocniejsze od współczesnych im jednostek o podobnej pojemności7.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/V8_(silnik)

.
Dodane: 08-12-2016 21:01

Tagi: myjnie samochodowe motyryzacja

Widok do druku:

części do myjni