V6

myjnia samoobsługowa
V6 ? oznaczenie silnika widlastego składającego się z sześciu cylindrów.

Jest to drugi po R4 typ silnika najczęściej stosowany do napędu samochodów osobowych1.

Najczęściej występującym kątem rozwarcia silnika V6 jest 60°, rzadziej 90° lub 120°. Silniki typu V6 często znajdują zastosowanie w samochodach segmentu D / E, dostępne są opcjonalnie jako mocniejsze źródło napędu w porównaniu do mniejszych jednostek R4.

Spotyka się je także jako mniejszą oraz bardziej ekonomiczną alternatywę dla silników V8.
Jednostki typu V6 są krótsze od R4 o podobnej pojemności, często także węższe od V8.

Dzięki zwartej budowie możliwy jest ich montaż poprzecznie do osi nadwozia i użycie w samochodach przednionapędowych.

Doładowane silniki V6 generują moc i moment obrotowy możliwy do uzyskania z większych jednostek V8, emitując przy tym mniej zanieczyszczeń i zużywając mniej paliwa. Przykładem może być silnik TFSI 3.0 Volkswagena, doładowany mechanicznie z bezpośrednim wtryskiem paliwa lub EcoBoost 3.5 Forda, oba silniki porównywane są do wolnossącego V8 4.2 FSI Volkswagena1.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/V6_(silnik)

Silnik benzynowy

Silnik o zapłonie iskrowym Silnik W16, stosowany w Bugatti Veyron Silnik czterosuwowy o zapłonie iskrowym - zasada działania Silnik o zapłonie iskrowym (ZI) jest silnikiem cieplnym spalinowym o spalaniu wewnętrznym, w którym spalanie ładunku zainicjowane jest iskrą powstającą pomiędzy elektrodami świecy zapłonowej1. Mieszanina paliwa i powietrza musi być przygotowana odpowiednio wcześniej przed momentem zapłonu, do jej zapalenia niezbędna jest wytworzona w odpowiednim źródle iskra1.
Sprawność silnika o zapłonie iskrowym zależy w głównej mierze od stopnia sprężania1. Mieszanka paliwowo-powietrzna Paliwem spalanym w silniku iskrowym musi być paliwo intensywnie parujące w układzie zasilania silnika w paliwo lub w cylindrze silnika.
Paliwo to może występować w formie płynnej lub gazowej.
Do stosowanych paliw należą m.in: benzyna benzyna bezołowiowa etylina LPG ? gaz płynny CNG ? sprężony gaz ziemny metanol etanol (jako samodzielne paliwo lub jako dodatek do benzyn) Stosunek paliwa do powietrza w mieszance powinien być utrzymany w odpowiednim dla danego silnika przedziale.

Zbyt mała ilość powietrza sprawia, że mieszanka staje się zbyt bogata - sprawność silnika maleje, spalanie jest niezupełne, wzrasta stężenie tlenku węgla w spalinach1.

Zbyt duży stosunek powietrza do paliwa powoduje zubożenie mieszanki, co skutkuje rozciągnięciem spalania w czasie do suwu rozprężania1.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_iskrowym

Używane opony - dobra okazja?

myjnia samoobsługowa Opony zimowe to dodatkowy koszt eksploatacji samochodu - nowe potrafią sporo kosztować, zwłaszcza jeżeli mają duży obwód.
Da się jednak na tym oszczędzić - można kupić opony używane. Wiąże się to z pewnym ryzykiem, zwłaszcza jeżeli nie kupujemy tych opon w specjalistycznym serwisie.
Używane opony zimowe mogą być w różnym stanie, jeżeli nie znamy się na tym, lepiej nie rzyzykować ich zakupu od osób prywantnych. Opony mogą być bieżnikowane, czyli "odnawiane" i takich właśnie warto szukać.
Można oszczędzić na zimówkach, trzeba jednak robić to z głową.
Jeśli nie robimy dużych przebiegów, czasem nie ma sensu kupować nowych.
Znajdźmy dobry warsztat, gdzie dopasują nam opony do samochodu.
.

Widok do druku:

myjnia samoobsługowa