Podstawy termodynamiczne silnika diesla

pokrowiec motocyklowy
Obiegiem porównawczym współczesnych silników wysokoprężnych jest obieg Seiligera-Sabathé.

Obieg ten składa się z następujących przemian charakterystycznych: adiabatyczne sprężanie, izochoryczne podgrzewanie czynnika, izobaryczne podgrzewanie czynnika, adiabatyczne rozprężanie, izochoryczne oziębianie czynnika. Obieg porównawczy jest obiegiem teoretycznym.

Silnik rzeczywisty pracuje wg obiegu, składającego się z nieco innych przemian.

Sprężanie i rozprężanie nie są adiabatyczne, ponieważ występuje wymiana cieplna ze ściankami cylindra, głowicą, tłokiem i innymi elementami.

Nawet, gdyby występujące procesy były adiabatyczne, nie byłyby odwracalne.
Ogrzewanie czynnika nie jest izobaryczne, następuje najpierw wzrost ciśnienia, a potem jego spadek.

Najważniejszą różnicą jest to, że obieg porównawczy opisuje układ zamknięty (wykorzystywany jest wciąż ten sam czynnik), a obieg rzeczywisty układ otwarty (następuje wymiana czynnika roboczego).Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym

Silnik

Silnik ? typ maszyny zamieniającej energię na pracę mechaniczną. Energia zasilająca silnik może mieć formę: energii chemicznej (np. silnik dla nanorurki) energii cieplnej (np. silnik parowy, silnik Diesla, turbina parowa, gazowa i silnik Stirlinga) energii elektrycznej (np. silnik elektryczny) energii kinetycznej (np.
turbina wiatrowa, turbina wodna) energii potencjalnej (np.
turbina wodna). W zdecydowanej większości urządzeń energia mechaniczna wytwarzana przez silnik odbierana jest od obracającego się wału silnika i jest wykorzystywana w postaci pracy mechanicznej lub zamieniana na energię elektryczną.
W silnikach takich jak np.
silnik rakietowy lub silnik liniowy efektem działania silnika jest energia ruchu postępowego. Najważniejsze atrybuty silnika moc ? zdolność do wykonania pracy w jednostce czasu sprawność ? stosunek wytworzonej energii użytecznej do energii pobranej przez silnik moment obrotowy ? dla wszystkich silników z ruchem obrotowym siła ciągu ? szczególnie dla silników lotniczych impuls właściwy ? dla silników rakietowych Źródło:

Kto czyta gazety związane z motoryzacją?

pokrowiec motocyklowy Na rynku obecnie dostępnych jest wiele gazet, które są przeznaczone głównie dla fanów motoryzacji.
Co prawda, spora część osób zainteresowanych motoryzacją nie sięga po tego typu fachową prasę, jednak są i zainteresowani tego rodzaju gazetami.
Jakich informacji możemy szukać w prasie dotyczącej samochodów, motocykli i innych pojazdów? Przede wszystkim, najczęściej artykuły znajdujące się w takich gazetach traktują o nowinkach technicznych i najnowszych modelach samochodów, które są wprowadzane na rynek.

Dodatkowo, fachowa prasa dostarcza wiele cennych wskazówek dla osób, które chcą unowocześnić swoje auto lub też przeprowadzić jakieś naprawy.

Zamieszcza się tam również zwykle ogłoszenia o możliwościach kupna czy sprzedaży aut lub o wydarzeniach motoryzacyjnych..

Dodane: 14-12-2016 11:33

Tagi: motoryzacja motocykle pokrowce skutery motor skuter

Widok do druku:

pokrowiec motocyklowy