z sześciu cylindrów

myjnia bezdotykowa koszt
V6 ? oznaczenie silnika widlastego składającego się z sześciu cylindrów.
Jest to drugi po R4 typ silnika najczęściej stosowany do napędu samochodów osobowych1.
Najczęściej występującym kątem rozwarcia silnika V6 jest 60°, rzadziej 90° lub 120°. Silniki typu V6 często znajdują zastosowanie w samochodach segmentu D / E, dostępne są opcjonalnie jako mocniejsze źródło napędu w porównaniu do mniejszych jednostek R4.
Spotyka się je także jako mniejszą oraz bardziej ekonomiczną alternatywę dla silników V8.
Jednostki typu V6 są krótsze od R4 o podobnej pojemności, często także węższe od V8.

Dzięki zwartej budowie możliwy jest ich montaż poprzecznie do osi nadwozia i użycie w samochodach przednionapędowych.

Doładowane silniki V6 generują moc i moment obrotowy możliwy do uzyskania z większych jednostek V8, emitując przy tym mniej zanieczyszczeń i zużywając mniej paliwa.

Przykładem może być silnik TFSI 3.0 Volkswagena, doładowany mechanicznie z bezpośrednim wtryskiem paliwa lub EcoBoost 3.5 Forda, oba silniki porównywane są do wolnossącego V8 4.2 FSI Volkswagena1.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/V6_(silnik)

Technika jazdy z turbo

Charakterystyka silników turbodoładowanych znacznie różni się od tych wolnossących.
Różnice dotyczą nie tylko samej mocy czy dynamiki silnika ale i sposobu jego eksploatacji. Pierwszą ważną różnicą jest to, że turbosprężarka jest w stanie tłoczyć wystarczająco dużo powietrza dopiero jeśli jej wirnik osiągnie wysoki pułap obrotów.
Aby to miało miejsce to silnik musi osiągnąć odpowiednio wysokie obroty. Do tego momentu pracuje jak jednostka wolnossąca - na podciśnieniu.

Czas od wolnych obrotów silnika do pułapu doładowania turbiny powoduje efekt "turbo dziury".

Dlatego aby silnik osiągał optymalne parametry mocy należy zmieniać biegi tak aby obroty pozostawały w zakresie doładowania. Drugą ważną różnicą jest to, że za ostra jazda na zimnym silniku lub też natychmiastowe wyłączenie silnika po dłuższej trasie powodują bardzo szybkie zużywanie turbiny.

Dzieje się tak dlatego, że sprężarka jest smarowana olejem silnikowym - to jest ten sam obieg.

Kiedy olej jest jeszcze zimny to jest zbyt gęsty aby efektywnie smarować turbinę - więc przy pełnych obrotach będzie się ona zacierać.

Natomiast po dłuższej jeździe turbina będzie bardzo nagrzana - jeśli nie pozostawimy silnika pracującego przez kilka minut nie zdąży się ona schłodzić - co będzie powodowało uszkodzenia. Tak więc sposób na zniszczenie turbiny - pełen gaz na zimnym silniku a później po maksymalnym rozgrzaniu - natychmiastowe zgaszenie. Przy takim traktowaniu nawet nowa turbina padnie bardzo szybko.

Eleganckie maszyny

myjnia bezdotykowa koszt Super szybkie i nowoczesne samochody to marzenie każdego fana motoryzacji.

Zdobycie takiego samochodu najczęściej jednak nie jest możliwe z tego powodu, że eleganckie limuzyny lub sportowe auta kosztują naprawdę olbrzymie pieniądze.

Przeciętnie zarabiająca osoba nie jest w stanie kupić takiego samochodu.

Przepiękne i drogie samochody możemy jednak oglądać na ulicach zwłaszcza dużych miast.

Trzeba przyznać, że samo utrzymanie takiego samochodu w idealnym stanie, zadbanie o porządek w jego wnętrzu i przede wszystkim o sprawnie działające układy pod maską to wydatek przerastający zwykle kieszeń przeciętnego człowieka.

Pozostaje więc tylko pomarzyć o takim szybkim, sportowym samochodzie..

Widok do druku:

myjnia bezdotykowa koszt