Motoryzacja ? zloty, wystawy, co jeszcze?

zestawy wahaczyCoraz częściej organizowane w Polsce i na całym świecie spotkania dla osób zainteresowanych motoryzacją przyjmują naprawdę różne oblicza.

Wiele z nich to zloty posiadaczy konkretnego modelu lub marki auta czy motocyklu lub też innego pojazdu.

Trzeba przyznać, że takie spotkania potrafią zrobić wrażenie nawet na najmniej zainteresowanej motoryzacją osobie.

Innym rodzajem wydarzeń motoryzacyjnych są organizowane wycieczki czy też pielgrzymki w określone miejsce, w które udaje się kilkuset właścicieli na przykład motocykli.

Wiele wydarzeń motoryzacyjnych zawiera także panele dyskusyjne czy różnego rodzaju wystawy związane z motoryzacją, a nawet szkolenia dla pasjonatów aut czy motocykli.

R6 (oznaczany także jako I6)

R6 (oznaczany także jako I6) ? silnik spalinowy wyposażony w sześć cylindrów ustawionych wzdłuż wału korbowego w jednym rzędzie.
Układ ten, mający 6 wykorbień, jest najprostszym rozwiązaniem zapewniającym całkowite wyrównoważenie silnika - zarówno od sił pierwszego jak i drugiego rzędu.

Z tego względu nie jest w nim stosowany wałek wyrównoważający1.

Wał korbowy podparty jest zazwyczaj na czterech bądź siedmiu łożyskach.

Kolejność zapłonów w poszczególnych cylindrach to 1-5-3-6-2-4 lub 1-4-2-6-3-52.

Silniki tego typu, z uwagi właśnie na całkowite wyrównoważenie, chętnie były stosowane w lotnictwie do napędu sportowych i turystycznych samolotów. Silniki R6 montowane w samochodach osobowych osiągają pojemność skokową z przedziału 1,9 do 5,0 litra3. Znajdują one zazwyczaj zastosowanie w samochodach klasy średniej i średniej-wyższej. Silniki R6 są wiodącym rozwiązaniem w zakresie napędów do ciężkiego transportu drogowego, dużych wywrotek, autobusów. Warto zwrócić uwagę, że silnik V8 mający cztery wykorbienia jest silnikiem gorzej wyrównoważonym, niż R6.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/R6_(silnik)

Co to jest układ hamulcowy?

zestawy wahaczy
Pneumatyczny układ hamulcowy W przyczepach ciężkich, w pojazdach ciężarowych, a także pociągach stosuje się układy hamulcowe pneumatyczne.
Układ hamulcowy pneumatyczny utrzymuje wysokie ciśnienie w układzie. Hamulec pneumatyczny hamuje gdy ciśnienie spada.

Spadek ciśnienia następuje gdy kierowca uruchamia hamulec, który uruchamia zawór pneumatyczny zmniejszający ciśnienie w układzie co powoduje uruchomienie hamulców kół.

Do podtrzymania ciśnienia w układzie hamulcowym służy sprężarka (najczęściej napędzana silnikiem pojazdu).

Zaletą układu pneumatycznego jest to, że po zatrzymaniu silnika kierowca może jeszcze zatrzymać pojazd oraz przy zerwaniu przewodów pneumatycznych hamulec natychmiast zacznie działać i zatrzyma pojazd.Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/System_hamulcowy_samochodu#Pneumatyczny_uk.C5.82ad_hamulcowy.

Widok do druku:

zestawy wahaczy