Budowa i zasada działania rozrusznika

koła wału korbowego
Budowa i zasada działania rozrusznika elektrycznego Rozrusznik to szeregowy lub szeregowo-bocznikowy silnik elektryczny, wyposażony w mechanizm sprzęgający zwany bendiksem.
Podstawowe części składowe rozrusznika elektrycznego to: uzwojenie wzbudzenia, wirnik z uzwojeniami i komutatorem, szczotki komutatora, urządzenie załączające i sprzęgające.

Uzwojenie wzbudzenia jest połączone szeregowo z uzwojeniem wirnika stąd nazwa silnik szeregowy.

Spotyka się także rozruszniki z uzwojeniami tylko w wirniku, a bez uzwojeń wzbudzenia w stojanie - pole magnetyczne wytwarzają silne magnesy trwałe.

Jednakże w przypadku rozruszników, które są silnikami elektrycznymi większej mocy dominuje rozwiązanie, w którym pole magnetyczne wytwarzane jest przez elektromagnes (wzbudzenie w stojanie). Magnesy trwałe (silniki obcowzbudne) stosowane są przede wszystkim w silnikach o niewielkich (ułamkowych) mocach wykorzystywanych w pojazdach do napędu wycieraczek lub pomp spryskiwaczy szyb.12 Ponieważ rozrusznik pobiera duży prąd (do 600 A), uzwojenia wirnika wykonuje się z grubego drutu lub płaskownika miedzianego.

Końce uzwojeń są przylutowane do segmentów komutatora. Urządzenie sprzęgające służy do sprzęgania rozrusznika z kołem zamachowym silnika w celu wprawienia w ruch obrotowy wału korbowego.

Elementem sprzęgającym jest zębnik osadzony na wałku wirnika, zazębiany z wieńcem zębatym koła zamachowego silnika.

Mechanizm sprzęgający osadzony jest na wirniku poprzez gwint o dużym skoku (bendiks), gwint ten sprawia, że przenoszenie momentu obrotowego z rozrusznika na sprzęg, przesuwa sprzęg w stronę zębnika, a przenoszenie w drugą stronę wycofuje sprzęg.
Zębnik łącznika jest osadzony na sprzęgniku poprzez sprzęgło wałkowe jednokierunkowe (identyczne jak wolnobieg w rowerze) zabezpieczające rozrusznik przed napędzaniem go przez silnik gdy uzyska obroty większe niż obroty rozrusznika.
W celu ułatwienia zazębiania mechanizm sprzęgający jest przesuwany w stronę zębnika poprzez widełki przez elektromagnes, co sprawia, że rozrusznik jest zazębiany zanim rozrusznik zacznie się obracać.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Rozrusznik_silnika_spalinowego

Temperatura wrzenia płynu

Płyn hamulcowy ? czynnik przenoszący ciśnienie hydrauliczne w układach hamulcowych. Parametry płynów hamulcowych Wymagania dotyczące płynów hamulcowych podane są w normach SAE J 1703, FMVSS 116 i ISO 4925. Temperatura wrzenia płynu Temperatura wrzenia jest miarą możliwości termicznego obciążenia płynu hamulcowego.
To obciążenie może być szczególnie duże w cylinderkach hamulców kół. W temperaturach przekraczających rzeczywistą temperaturę wrzenia dochodzi do wytworzenia pęcherzyków gazu (pary) i wtedy uruchomienie hamulców przestaje być możliwe. Temperatura wrzenia płynu zawierającego wodę Podstawowym składnikiem większości płynów hamulcowych jest glikol, który ma własności higroskopijne, tzn.
łatwo wchłania wodę.
Temperatura wrzenia płynu hamulcowego zawierającego wodę jest znacznie niższa od temperatury wrzenia czystego płynu.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/P%C5%82yn_hamulcowy

Prowadzenie sklepu motoryzacyjnego

koła wału korbowego Prowadzenie sklepu motoryzacyjnego może być bardzo dochodowym zajęciem pod warunkiem, że będą w nim sprzedawane najnowsze części samochodowe i inne akcesoria samochodowe.
Dlatego założenie sklepu motoryzacyjnego wydaje się być bardzo atrakcyjne dla osób dobrze znających się na motoryzacji i posiadających zdolności do prowadzenia działalności gospodarczej. Mogą one same zajmować się obsługą sklepu motoryzacyjnego lub zatrudniać w tym celu dodatkowe osoby.
Najważniejsze, aby one również bardzo dobrze znały się na motoryzacji i potrafiły dobrze współpracować z klientami.

Największe sklepy motoryzacyjne są także obecne w internecie i przygotowują dla swoich klientów ciekawe promocje.

.

Widok do druku:

koła wału korbowego