Filtr oleju jest elementem układu smarowania.
Zanieczyszczenia nieorganiczne: pył w powietrzu i cząstki metali.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Filtr_oleju
Ich przyczyny są bardzo różne.
Czasami do ich wystąpienia przyczyniają się sami właściciele, którzy nie potrafią obchodzić się z nimi w dobry sposób, innym razem samochody posiadają jakieś wady fabryczne. Jednak niezależnie od przyczyn awarii muszą być one naprawiane, żeby można było bezpiecznie jeździć samochodem.Zadaniem układu rozrządu jest sterowanie urządzeniami, które mają na celu doprowadzenie ładunku do silnika i usunięcie z nich spalin. Rozrząd może być: zaworowy ? sterowanie zaworami ssącymi i wydechowymi - momentem i czasem otwarcia. tulejowy, gdzie tuleja przesuwno-obrotowa otwiera i zamyka zawory ssące i wydechowe. tłokowy (szczelinowy) ? tłok otwiera i zamyka okna (szczeliny) do kanałów: ssących, przelotowych i wydechowych. sterowany przepustnicą obrotową która otwiera i zamyka okna dolotowe dla ładunku (mieszanki). rozrząd mieszany (tłokowo-zaworowy) ? np.ładunek do silnika obywa się oknami (szczelinami) w DMP, a spaliny są usuwane przez układ zaworów w głowicy (większość silników wodzikowych, niektóre silniki rotacyjne) Dwa pierwsze są stosowane w silniku czterosuwowym, trzy pozostałe w silniku dwusuwowym Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Układ_rozrządu_silnika_spalinowego.